Persbericht HY 2017-2018

financial news
Financial Results

Resultaten voor het halfjaar eindigend op 30 september 2017

• Algemene REBIT stijging van 3,8 miljoen euro tot 5,2 miljoen euro tot 4,6 % marge
    • IT & Business Consulting marges meer dan verdubbeld van 1,4 % tot 3,6 %
    • IT & Business Support marges gestegen van 7,3 % tot 8,5 %
  • Omzet in lijn met de verwachtingen, rekening houdend met een impact van 1 miljoen euro door het tijdstip van de paasvakantie
  • Solide balans met een nettokaspositie van 28,2 miljoen euro

Marc De Keersmaecker, Algemeen Directeur van Realdolmen, licht toe:
"Onze strategie blijft haar vruchten afwerpen zoals blijkt uit onze hogere marges. De meeste indicatoren gaan de goede richting uit: het personeelsbestand groeit dankzij verhoogde aanwervingen en verminderde attritie, we blijven aan efficiëntie winnen, de tarieven stijgen en de kosten zijn onder controle. De omzetgroei van onze IT & Business Consulting activiteit is beperkt omdat de paasvakantie in het eerste kwartaal viel. De productomzet van IT & Business Support staat onder lichte druk, terwijl de marges beter zijn dan vorig jaar. De omzet van onze outsourcingactiviteit voor applicatie- en infrastructuurbeheer groeit en de marges verbeteren. Ons marktaandeel in IT-outsourcing, digitale transformatie en clouddiensten neemt toe. Het groeiend aantal medewerkers van Realdolmen helpt onze vele trouwe klanten met trots bij hun IT-uitdagingen."

Voor de volledige details, zie het persbericht in bijlage als PDF.